29.11.2018 16:00 | Technika

YouTube mení stratégiu vo vysielaní vlastných programov

Zdroj: iStockphoto
Americký internetový portál pre zdieľaní videí YouTube chce v budúcnosti sprístupniť všetky vlastné programy všetkým užívateľom zadarmo, ale s reklamou. Firma chce tak prilákať väčšie publikum k sledovaní zábavných programov a filmov, ktoré sú doteraz určené iba predplatiteľom.

Zmena by mala začať platiť od roku 2020, uviedol YouTube. Predplatné prostredníctvom YouTube Premium tak už po novom nebude jedinou možnosťou, ako sledovať väčšinu pôvodných programov firmy a nejaký prístup k nim budú mať všetci užívatelia. Tí, ktorí  využijú predplatné, dostanú prístup ku všetkých videám bez reklamy.

Platená služba YouTube Premium bola spustená v roku 2015 a je k dispozícii v 29 krajinách. V USA stojí 12 dolárov (cca 10,6 €) mesačne. Spoločnosť neoznámila, koľko má predplatiteľov, napísala agentúra Reuters. YouTube uviedol, že zmena rozhodnutí sprístupniť všetko zadarmo má uspokojiť rastúci záujem užívateľov zo zahraničia o pôvodné programy, ale aj požiadavky inzerentov spojiť reklamu s určitým obsahom. Firma týmto krokom tiež získa väčšiu flexibilitu pri propagácii svojich programov. Podľa informovaného zdroja je možné, že niektoré programy alebo obsah budú v budúcnosti určené výhradne predplatiteľom, iba však na určitú krátku dobu. Desiatky doteraz uvedených programov a filmov na YouTube Premium, ako prvá sezóna obľúbenej akčnej komédie Cobra Kai, ostanú naďalej dostupné iba za poplatok, dodala spoločnosť.

Čítajte ďalej
VIDEO