19.11.2018 10:30 | Macho

Na zdravé srdce a cievy je aj lepšia činnosť ako beh a bicyklovanie

Zdroj: iStockphoto
Aj keď o priaznivom pôsobení pohybu na čerstvom vzduchu sa nedá pochybovať, nie je beh a jazda na bicykli tým najúčinnejším riešením na prevenciu ochorení srdca a ciev.

Samozrejme je jedným zo skvelých a efektívnych prevencii infarktu, mŕtvice a cukrovky, ale pokiaľ človek nemá čas venovať sa im pravidelne a dlhšie časové úseky, potom je účinnejšie posilňovanie s činkami. Zistili to fyziológovia z Grenady. Porovnali metabolické a ďalšie fyziologické výsledky osôb, ktoré sa začali venovať rôznym typom pohybu. A posilňovanie s činkami viedlo k výraznejšiemu zníženiu krvného tlaku, zníženiu telesnej hmotnosti a zlepšeniu bilancie krvnej glukózy ako beh a jazda na bicykli. Posilňovanie viedlo k výraznejšiemu úbytku na hmotnosti.

Hoci akékoľvek cvičenie a pohyb súvisia so znížením rizika ochorenia obehovej sústavy, statické posilňovanie má najvýraznejší vplyv,“ tvrdia autori z univerzity Svätého Juraja na Grenade. Denná dávka by mala byť aspoň desať až pätnásť minút posilňovania s činkami

Čítajte ďalej
VIDEO
Najčítanejšie