16.11.2018 06:00 | Šport

Aj desať minúť pumpovania železa denne dokáže malé zázraky

Zdroj: Famous
Metabolický syndróm je súbor závažných fyziologických zmien v organizme, ktoré súvisia s rozvojom srdcovo cievnych ochorení, cukrovkou a obezitou. Prevenciou syndrómu a teda aj spomínaných chorôb je pohyb.

Vedci z Iowy ale zistili, že ľudia nemusia denne drieť hodiny, aby riziko syndrómu výrazne obmedzili. Veľmi účinné je posilňovanie s činkami a stačí pritom iba vyše desať minút denne. „Ľudia si môžu myslieť, že musia stráviť veľa času zdvíhaním činiek. Ale iba dve série benchpressu, čo zaberie menej ako päť minút, už má výrazný účinok. Svaly sú totiž obrovskou továrňou, pomocou ktorej spália veľa kalórií. Posilňovanie svalov pomáha pohyblivosti kĺbov a kostí, ale výhodu to má aj metabolickú. A myslím si, že táto vlastnosť nie je dostatočne doceňovaná,“ tvrdí doktor Duck-chul Lee z Iowskej štátnej univerzity.

Podľa neho môže dobre poslúžiť aj práca na záhrade a okolo domu či nosenie ťažkých  bremien, ako je nákup. Ide vždy o to, aby človek vedome používal a zapájal veľké svalové skupiny pri náročnej práci. Pokiaľ posilňuje hodinu týždenne, potom sa riziko metabolického syndrómu zníži o sedemdesiat percent. Pritom metabolický syndróm súvisí s mŕtvicou, infarktom, chorobami srdca a cukrovkou. „Kľúčové je, aby človek zdvíhal akékoľvek ťažké bremeno, ktoré zvyšuje silu a výkonnosť jeho svalov,“ tvrdí doktor Lee.

Čítajte ďalej
VIDEO
Najčítanejšie