5.11.2018 14:00 | Technika

Sociálne siete nemajú odpoveď na nenávistný obsah

Ty taký a taký, keď ťa stretnem vonku ...
Ty taký a taký, keď ťa stretnem vonku ...
Zdroj: iStockphoto
Instagram bol založený ako stránka pre ľudí, ktorí sa chcú podeliť o fotky svojho jedla, detí alebo domácich miláčikov. Podľa odborníkov na sociálne siete sa ale za posledný rok stal skôr semeniskom nenávistných príspevkov, ktorých cieľom je vyvolávať spory.

Je čím ďalej tým očividnejšie, že veľké digitálne spoločnosti nikdy poriadne nechápali negatívny rozmer obrovského dosahu svojich platforiem ani to, ak sa s ním vyrovnať, napísal denník The New York Times (NYT). Vrátiť džina naspäť do fľaše sa však nedá a dopady neschopnosti prevádzkovateľov sociálnych sietí zakročiť proti dezinformáciam a šíreniu nenávisti sa v posledných dňoch jasne ukázali. Muža podozrivého z rozposielania zásielok s výbušninou predstaviteľom americkej Demokratickej strany, ako sa zdá, radikalizovala politická propaganda na facebooku a twitteri. Iný Američan, ktorý nedávno zastrelil 11 veriacich v synagóge v Pittsburghu, o svojej nenávisti k Židom písal na relatívne mladej sociálnej sieti Gab.

Prevádzkovatelia sociálnych sietí uvádzajú, že boj proti dezinformáciam a prejavom nenávisti, je zložitý, odhliadnuc od toho, že nie je ľahké ani taký obsah definovať. Facebook, YouTube a Twitter oznámili plány významných investícii do automatických nástrojov, ktoré by problematický obsah identifikovali a odstránili. Prvé dve menované spoločnosti uviedli, že kvôli riešeniu bezpečnostných problémov a kontrole obsahu budú naberať  tisíce nových zamestnancov. Zatiaľ ale boj proti nepravdivým správam a nenávistným príspevkov nie je príliš úspešný. Facebook v roku 2018  informoval, že jeho interné systémy upozornili len na 38 percent prejavov neznášanlivosti. Algoritmy oproti tomu podľa ich vyjadrenia rozpoznali a zmazali 96 percent príspevkov porušujúcich pravidla o zobrazovaní nahoty a 99,5 "teroristického" obsahu.

Čítajte ďalej
VIDEO