27.9.2018 10:25 | Macho

Riziko depresii sa dá znižovať aj vhodnou stravou

Zdroj: iStockphoto
Príjem spracovaných potravín, údenín, polotovarov, cukru a nasýtených tukov preukázateľne zvyšuje riziko rozvoja depresie. Čo teda konzumovať?

Naopak zelenina, ovocie, ryby a orechy – teda pokrmy blízke stredomorskej kuchyni – preukázateľne riziko rozvoja depresii znižujú. A podľa medzinárodného tímu vedcov je taká strava lepším riešením depresii ako užívanie antidepresív. Podľa vedcov pritom vegetariáni konzumujúci občas ryby (pescetariáni) trpia depresiami až o tretinu menej ako ľudia, ktorí konzumujú bežnú západnú stravu. Kvalitná strava zo surových potravín s vylúčením výrobkov potravinárskeho priemyslu je pre psychické zdravie rovnako dôležitá ako dostatočný spánok a pohyb. Strava obsahujúca strukoviny, olivový olej, červené víno, orechy, ryby, zeleninu a ovocie výrazne znižuje riziko mnohých mentálnych problémov.

 

Čítajte ďalej
VIDEO
Prečítajte si aj
Najčítanejšie