25.9.2018 10:25 | Technika

Technews: Lepšia virtuálna asistentka, veľký odchod a nové spolupráce

Zdroj: iStockphoto
Svet informačných technológii sa netočí len okolo nových modelov mobilov a tabletov. Niekedy sa treba pozrieť aj do zákulisia, aby ste vedeli odhadnúť, čo sa pripravuje.

Adobe kúpi Marketo
Adobe Systems Inc. sa dohodla kúpiť producenta marketingového softwaru Marketo Inc. za 4,75 miliardy USD (cca 4 miliardy €). Marketingové firemné aplikácie firmy Marketo doplní ponuku Adobe v oblasti digitálneho marketingu. Adobe je známy programami Photoshop a Acrobat, poskytuje aj cloudové nástroje, ktoré pomáhajú vytvárať, riadiť a analyzovať reklamné a predajné kampane. Marketo začala činnosť v roku 2006 ako e-mailová marketingová služba. Firma Vista ju kúpila o desať rokov neskôr za 1,8 miliardy USD. Adobe v poslednej dobe uskutočnila niekoľko akvizícii. V máji sa dohodla na kúpe poskytovateľa cloudových služieb v oblasti elektronickej komercie Magento Commerce za 1,68 miliardy USD, napísala agentúra Reuters. (ČTK)

Amazon chce poľudštiť svoju virtuálnu asistentku Alexu
Úlohou je urobiť ju užívateľsky užitočnejšou. Šéf firemnej divízie pre elektronické prístroje Dave Limp nedávno predstavil aj modernejšie verzie inteligentných virtuálnych asistentov Echo Show, Echo Dot a Echo Plus, spoločne s hlasom ovládanou mikrovlnou trúbou a nástennými hodinami. Spoločnosť, ktorá hlasom ovládané prístroje na trh uviedla, sa teraz  snaží udržať náskok pred konkurenciou Applu a Googlu. Alexa tak po novo  bude napríklad schopná odpovedať šepotom, pokiaľ ju užívateľ pošepky osloví. Bude tiež vedieť rozprávať o svojich preferenciách, americký majiteľ sa napríklad dozvie, že jej najobľúbenejšou značkou piva je Pilsner, v Nemecku jej zase najviac chutí druh weissbier. Software bude vedieť samostatne vyhľadávať informácie a napájať sa za tým účelom na prístroje iných firiem. Keď sa jej užívateľ napríklad opýta, ako odstrániť škvrnu z košele, bude Alexa schopná prečítať potrebnú informáciu z aplikácie výrobcu pracieho prášku. Apple sa Amazonu pokúsil konkurovať a pred niekoľkými mesiacmi predstavil domáci inteligentný  reproduktor HomePod spolu s virtuálnym asistentom Siri. Amazon sa ale rozhodol ísť inou cestou ako jeho konkurenti. Jeho zámerom je predstavovať množstvo nových zariadení  určených k rôznym účelom. Všadeprítomná hlasová asistentka Alexa by ich mala byť schopná všetky ovládať a stáť sa niečím, čím je v Microsofte systém Windows. (ČTK)

Spoluzakladatelia siete Instagram končia
Kevin Systrom a Mike Krieger odchádzajú z vedenia spoločnosti. Dôvod podľa agentúry Reuters nespomenuli, Systrom ale na svojom blogu uviedol, že si chcú odpočinúť a potom sa opäť venovať tvorivosti. Šéf spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg, ktorá sieť v roku 2012 kúpila, dvojicu podľa AP ocenil ako mimoriadnych produktových lídrov. Zároveň uviedol, že sa teší na to, čo sa chystajú nové vytvoriť. Z oznámenia podľa Reuters nevyplýva, kedy dvojica firmu opustí, podľa tejto sociálnej siete to ale bude čoskoro. Instagram sa z aplikácie pôvodne vytvorenej pre zdieľanie fotiek rozrástol do služby, ktorú ľudia využívajú na zdieľanie  krátkych videonahrávok a posielanie odkazov. (ČTK)

Vodičov Uberu pribudlo v USA toľko, že im klesli zárobky
Popularita prepravnej služby Uber v USA viedla k tak vysokému záujmu o prácu vodiča, že zárobky ľudí voziacich klientov pod hlavičkou tejto firmy klesli za päť rokov takmer o polovicu. Podobný pokles sa týka aj ďalších spoločností, ktoré vznikli ako online alternatíva ku klasickej taxislužbe. Zatiaľ čo v roku 2013 vodiči firiem Uber, Lyft či im podobným, zarábali mesačne vyše 1500 dolárov (cca 1274 €), na jar 2018 to bolo iba 762 dolárov (647 €). "Keď vzrastie ponuka nejakej služby, tlačí to dole ceny," podotkla riaditeľka inštitútu Diana Farrellová banky JPMorgan Chase. Denník The Wall Street Journal nedávno napísal, že medzi vodičmi amerického Uberu rastie kvôli klesajúcim zárobkom frustrácia a preto sa často (k nespokojnosti zákazníkov) pokúšajú  vymýšľať dlhšie trasy a zvyšovať si tak jazdné. (ČTK)

Nakupovať v Amazone aj cez Snapchat
Spoločnosť Snap Inc spúšťa vo svojej populárnej mobilnej aplikácii Snapchat nový nástroj pre vizuálne vyhľadávanie v spolupráci s internetovým predajcom Amazon. Novinka umožní cez aplikáciu vyhľadávať a kupovať tovar priamo v e-shope Amazonu. Ľudia len nasmerujú fotoaparát aplikácie na výrobok alebo čiarový kód a stlačia spúšť. Po tom, čo systém položku rozpozná, na obrazovke sa objaví karta Amazonu s odkazom na hľadaný tovar alebo jemu podobný produkt z ponuky  e-shopu. Nová funkcia bude tento týždeň sprístupnená najprv malému percentu užívateľov Snapchatu a neskôr bude postupne rozširovaná, uviedla spoločnosť. (ČTK)

Čítajte ďalej
VIDEO