24.9.2018 10:20 | Macho

Ani osem hodín spánku denne nepomôže, pokiaľ ...

Zdroj: iStockphoto
Zdravý spánkový režim neznamená iba dodržiavanie ôsmich hodín spánku denne, ale hlavne dodržiavanie pravidelných spánkových rytmov.

Teda podstatné je predovšetkým to, o koľkej človek odchádza do postele a o koľkej stáva, a aby bol tento čas každý deň zhodný. Jedine tak totiž fungujú biorytmy v tele pravidelne a organizmus je chránený pred ochoreniami a predčasným starnutím. Vedci zo severokarolínskej univerzity Duke  zistili, že aj ľudia, ktorí spia osem hodín denne, ale každý deň odchádzajú v iný čas do postele, a v iný čas vstávajú, sú ohrození chorobami srdca a ciev viac ako tí, ktorí zaspávajú a vstávajú každý deň v rovnakom čase.

Podľa všetkého totiž nepravidelnosť narúša biorytmy, ktoré sú pre správne fungovanie orgánov neodmysliteľné. Telo sa po milióny rokov vyvíjalo v pravidelných cykloch striedania svetlej a tmavej časti dňa a ľudia v podstate zaspávali a vstávali v pravidelných intervaloch. Až moderná priemyslová doba vďaka elektrine a technológiam výrazne narušila každodenné rytmy. Tím univerzitných psychiatrov preukázal, že ľudia spiaci v nepravidelných časových intervaloch sú častejšie obézni, častejšie majú cukrovku typu 2 a častejšie ochorejú  chorobami srdca a ciev. A je jedno, že spia osem hodín denne.  V ostatných dvadsiatich rokoch preukázalo viacero výskumov, že najzhubnejšie pre ľudské zdravie je práca na zmeny a časté cestovanie skrz veľa časových pásiem.

Čítajte ďalej
VIDEO
Prečítajte si aj
Najčítanejšie