22.9.2018 16:00 | Macho

Kto má problém so zaspávaním, nech sa takémuto cvičeniu vyhýba

Zdroj: iStockphoto
Cvičenie kedykoľvek počas dňa je vždy lepšie ako žiadne. Ale mnohí ľudia nemajú čas na cvičenie ráno či počas dňa, a nechávajú si ho až na večer. Lenže potom sa sťažujú na problémy so zaspávaním.

Hoci je to individuálna záležitosť, človeku, ktorý má so spánkom po večernom pohybe problémy, odporúčajú experti z Harvardovej univerzity zmenu režimu. Teda nájsť si čas inokedy počas dňa. „Môžu byť určití ľudia, ktorí nebudú mať žiadne problémy. Ale keď má človek problém so zaspávaním ako takým, cvičenie pred odchodom do postele môže jeho problém ešte zhoršiť,“ vysvetľuje profesor Stuart Quan z Harvardovej univerzity.

Po cvičení sa zvýši v krvi hladina kortizolu a adrenalínu, oba hormóny pritom pôsobia proti zaspávaniu. „Tak, ako sa telo po kúpeli schladí a tým sa pripraví na spánok, je dobré po cvičení nechať svoje telo poriadne vychladnúť, čo uľahčuje zaspávanie,“ tvrdia ďalej vedci. „Ľudia, ktorí radi večer cvičia, by si mali dopriať hodinu na schladenie tela, pokým sa odoberú do postele,“ dodala profesorka Quanová.

Čítajte ďalej
VIDEO
Prečítajte si aj
Najčítanejšie