18.9.2018 10:30 | Macho

Ako dosiahnuť ploché brucho bez cvičenia?

Zdroj: iStockphoto
Tuk v oblasti brucha trápi mužov aj ženy, pretože nevyzerá vôbec esteticky. Sú však ľahké riešenia, ktoré sú na dosah všetkým, a ktoré pomôžu opäť získať ploché brucho, píše taliansky denník Corriere della Sera.

Používajte čo najmenej soli. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča neprekračovať dennú dávku päť gramov. Pokiaľ konzumujeme soli viac, tá zadržiava v tele vodu a budeme nafúknutejší. Najlepší spôsob, ak sa zbaviť zvyku dosoľovať si pokrmy, je odstrániť zo stola soľničku.

Nežuvajte žuvačky. Niektorí ľudia žuvajú zo stresu a preto, aby nemali chuť na jedlo, ale táto taktika môže mať nepríjemný vedľajší účinok: nafukuje brucho. Všetci hltáme vzduch, keď prežúvame, ale množstvo prehltnutého vzduchu je rozhodne vyššie pri tom, kto má rád žuvačky. Tie bez cukru obsahujú okrem iného sorbitol, ktorý prispieva k fermentácii v črevách.

Nejedzte s otvorenými ústami. Jesť s otvorenými ústami nesvedčí o dobrom vychovaní, ale zároveň pritom zjeme rovnako toľko vzduchu ako jedla a brucho sa nafúkne.

Nechajte si skontrolovať hormóny. K vedľajším účinkom hormonálnej dysfunkcie môže byť aj nafúknuté brucho, ktoré je okrem iného jedným z najväčších problémov, na ktoré sa sťažujú ženy v období menopauzy. Samozrejme nemôžu na tom byť rovnako ako v dvadsiatke, ale dá sa nechať si skontrolovať, či máme hladinu hormónov zodpovedajúcu veku. Správna strava a cvičenie sú najlepšou metódou, ako si zabezpečiť optimálnu rovnováhu hormónov. Aj chronická zápcha spôsobuje nafúknutie brucha. Vyhnúť sa tomu môžeme stravou bohatou na vlákninu.

Kapustovité  rastliny (kapusta, karfiol, reďkovka, ružičkový kel, brokolica, chren, repa) patria k najzdravšej zelenine, ale bohužiaľ nafukujú brucho. Spôsobujú črevnú plynatosť, a preto je lepšie sa im vyhnúť.

Dostatočne spite, pretože nedostatok spánku vedie k priberaniu a je pravdepodobné, že prebytočný tuk skončí priamo v bruchu. Vyhýbajte sa hotovým jedlám, ktoré obsahujú veľa soli. Dávajte prednosť čerstvým potravinám.

Myslite na to, čo pijete. Dávajte si pozor na mlieko a sýtené nápoje. Pohár mlieka pred spaním nie je dobrý nápad, pretože veľa ľudí má problém s jeho strávením. Pite hlavne vodu. Dajte si na stôl misu s ovocím. Čerešne, jablká a pomaranče sú bohaté na látky, ktoré pomáhajú znižovať zápal v bruchu.

Okoreňte si život. Fenikel, mäta pieporná či zázvor majú upokojujúci vplyv na brucho, pretože urýchľujú trávenie. A rýchlejšie trávenie znamená ploché brucho. Mäta znižuje množstvo vzduchu v žalúdku, zázvor pomáha pri nevoľnosti a zápale, fenikel pomáha v tom, aby sme nezadržiavali v tele vodu.

Obmedzte pitie piva. Často počujeme o pivnom bruchu, a hoci je to kontroverzné a nie sú  spoľahlivé dôkazy, že pivo nafukuje brucho, niet pochýb o tom, že je tento nápoj nabitý kalóriami. Navyše alkohol môže viesť k väčšiemu množeniu žalúdočných baktérií, ktoré vyrábajú plyn.

Chcete mať ploché brucho okamžite? Postavte sa vzpriamene! Narovnanie chrbtice predlžuje celé telo a vyzeráte aj vyššími.

Čítajte ďalej
VIDEO
Prečítajte si aj
Najčítanejšie