6.8.2018 10:15 | Macho

Ako si bez drastickej diéty očistiť organizmus?

Zdroj: iStockphoto
Pri očiste orgazmus a zhodeniu nejakého toho kilogramu nie je nutné držať prísnu diétu spočívajúci v konzumácii nechutných a opakujúcich sa jedál, a len snívať o poriadnej porcii cestovín. Môžeme si však vyberať tie správne jedlá v umiernených dávkach a pristupovať k novej diéte s optimizmom, píše taliansky denník La Repubblica.

Od začiatku sa vyhýbajme všetkým potravinám, ktoré spomaľujú trávenie a zaťažujú organizmus. Nemusíme sa zrieť bohatého stola, ale pozmeňme svoje návyky a dovoľme orgánom, ako je žalúdok, pečeň a obličky, aby eliminovali odpad, ktorý sa tu nahromadil. Aby sme mohli držať očistnú a redukčnú diétu, musíme vynechať potraviny bohaté na živočíšne tuky (maslo, slaninu, údeniny, smotanu), sladkosti, sladené nápoje, vyprážané pokrmy a alkoholické nápoje. Vynechajme na jeden týždeň aj syry, mäso a ryby a dajme prednosť rastlinným proteínom, ako sú fazule, hrášok či šošovica. V diéte však nesmú chýbať sacharidy (ryža, cestoviny či chlieb), ktoré pokrývajú našu potrebu zložitých sacharidov. Keby sme prestali tieto sacharidy konzumovať, mohlo by to viesť k prudkému poklesu glykémie s následnými dopadmi na náš fyzický stav. Dávajme však prednosť celozrnným potravinám. Dôležité sú ovocie a zelenina, pretože sú bohaté na vodu, vitamíny a minerálne soli, majú vysokú schopnosť detoxikácie a zabezpečujú prísun rastlinnej vlákniny, ktorá "čistí" črevá. Majú aj významnú funkciu pri regulácii trávenia. Zelenina má málo kalórií, ale vysokú schopnosť nás zasýtiť.

K omasteniu používajme extra panenský olivový olej, výhradne v surovom stave. Neprekračujme množstvo štyroch kávových lyžičiek za deň, pretože je vysoko kalorický. Vyberajme si vždy sezónnu zeleninu a ovocie. Tá, ktorá pochádza zo vzdialených krajín, obsahuje obmedzené množstvo vitamínov, pretože medzi zberom a konzumáciou ubehne príliš veľa času. Všetky druhy hlávkového šalátu, artičok, čakanka či špargľa sú ideálne pre svoje detoxikačné pôsobenie. Listová zelenina je bohatá na chlorofyl, má čistiace a antioxidačné účinky. Konzumujme ju denne, k obedu aj k večeri, bez toho, aby sme museli riešiť kalorický obsah. Jedzme radšej čerstvú zeleninu alebo upravenú v pare či na grile.

Ako zákusok alebo ako desiatu si môžeme dať sušené ovocie a orechy (avšak pozor na množstvo), pretože umožňujú pristupovať k hlavnému jedlu s menším hladom. Vlašské orechy, mandle či pistácie majú dostatočný obsah prospešných tukov, ale nízky glykemický index, takže zvyšujú pocit sýtosti. Aby sme výsledky diéty vylepšili, musíme s ňou vždy spájať športové aktivity. Na urýchlenie jej pozitívnych účinkov, zbavenia sa toxínov a prekonania pocitov hladu, musíme piť dostatočné množstvo vody. Voda má drenážnu funkciu, pomáha nám pri detoxikácii a dodáva aj pocit sýtosti. Pokiaľ pred raňajkami, obedom či večerou vypijeme dva poháre vody, umožní nám to dosiahnuť počas jedla oveľa skôr pocitu sýtosti. Účinok je ešte výraznejší, pokiaľ pijeme vodu s bublinkami. A nielen to. Tým, že pijeme, spúšťame sériu metabolických mechanizmov známych ako termogenéza (produkcia tepla pomocou výdaju energie), ktorá nám skutočne pomáha zhadzovať kilogramy. Zaradením aspoň ôsmich pohárov vody do denného stravovacieho režimu, získame lepšie a trvalejšie výsledky.

Čítajte ďalej
VIDEO