15.6.2018 10:00 | Šport

Cvičenie s kocovinou: Na „osvedčené“ porekadlo zabudnite, lebo ...

Zdroj: iStockphoto
Veľa športovcov, ktorí si vedia aj poriadne opiť z fľaše, verí, že najlepším liekom na kocovinu je dať si poriadne do tela. Teraz vám vysvetlíme, prečo to tak nie je.

Lenže v dobe, kedy organizmus bojuje so splodinami z toxického etanolu, je nadmerná fyzická záťaž skôr na škodu. Podporuje sa dehydratácia buniek a zvyšuje sa riziko poškodenia svalov, šliach a ďalších tkanív. „Bohužiaľ staré dobré porekadlo, že najlepšie je kocovinu vypotiť, fyziologicky nefunguje. Hlavným problém je tu dehydratácia, takže snahu vypotiť ju sa prehlbuje,“ vysvetľuje britský osobný tréner Ian Streetz z Londýna v rozhovore pre britský denník The Independent.

Svoje  tvrdenia opiera o vedecké výskumy. Cvičenie v kocovine je oveľa únavnejšie, pretože po nadmernej konzumácii alkoholu je telo veľmi zaťažené snahou sa vyčistiť a zbaviť splodín. Rovnako tak je negatívne ovplyvnená  nervová sústava. Aj po vytriezvení je stále postihnuté centrum koordinácie a pohybu, takže sa zvyšuje riziko zranení. „Vedľajšie produkty odbúravania alkoholu v tele sú vylučované s potom ako toxíny. A pokiaľ je telo dehydratované, jej koncentrácie v tkanivách je vyššia, čo môže viesť ku kŕčom, natiahnutiu  svalu a ďalším úrazom,“ varuje Streetz. Alkohol znižuje anabolizmus v tele, teda syntézu nových bielkovín. Tým pádom nemá cvičenie taký vplyv na tvorbu svalov a po cvičení sa svaly nedokážu účinne obnovovať. „Cvičenie po náročnom večierku je tak oveľa menej účinné, ako si ľudia myslia, navyše môže viac ublížiť ako prospieť,“ dodáva Streetz.

 

Čítajte ďalej
VIDEO
Prečítajte si aj
Najčítanejšie