24.5.2018 10:25 | Macho

Ničí vás stres? Stačí pár týchto zmien a pocítite úľavu

Zdroj: iStockphoto
Únava, stres, nepokoj... Niekedy stačí zmena niekoľkých návykov, aby sme si uľavili svojmu telu aj duši. Pokiaľ ide o osobnú pohodu, aj málo drobností dokáže veľa.

Nie je nutné vstávať každé ráno o dve hodiny skôr, nútiť sa k meditácii alebo si predplatiť kurz jogy. Zaveďte si ráno malý rituál. To vám umožní vkročiť do nového dňa „pravou nohou“. Pokiaľ máte po prebudení hlad, pripravte si raňajky a vychutnajte si ich. Ak vám robí radosť počúvať hudbu, pokojne si ju pustite.

Aby ste si zachovali svoju energiu, tak prestaňte jesť priemyslovo vyrábané potraviny. Väčšina potravín alebo hotových jedál z obchodu je mastná a bohatá na cukry, takže nemá skoro žiadnu výživnú hodnotu, ale vedie k zvyšovaniu hmotnosti. Keď sa budete vyhýbať všetkým spracovaným potravinám, zabezpečíte telu prísun živín potrebných pre jeho fungovanie a opäť nájdete svoju energiu.

Každý deň sa pokúste robiť niečo s plným vedomím. V sprche sa napríklad môžete sústrediť  na pocit dotyku tryskajúcej vody. Noste oblečenie, v ktorom ste spokojní sami so sebou. Pripravte si ho už večer predtým. Ak sa v ňom budete cítiť dobre, bude to mat vplyv na vašu náladu a sebadôveru.

Choďte. Nemusíte behať na bežeckom páse, stačí sa len hýbať. Dávajte prednosť chôdzi pred autom a MHD. Namiesto toho, aby ste posielali e-mail kolegovi vzdialenému iba niekoľko metrov, zájdite za ním. Choďte peši po schodoch a vystavujte sa dennému svetlu

Naučte sa hovoriť nie. Snívate len o jedinom: vrátiť sa domov, dať si sprchu a pohodlne sa usadiť v kresle. Ale nedokážete odmietnuť pozvanie na schôdzku po práci, alebo ste sa sľúbili niekomu pomôcť počas víkendu so sťahovaním, zatiaľ čo ste chceli odpočívať. Nie je nutné snažiť sa všetkým vyhovieť, naučte sa hovoriť nie.

Obklopujte sa pozitívnymi ľuďmi. "Mozog zahrnuje „zrkadlové“ neuróny, ktoré reagujú kladne, keď je v  našej prítomnosti niekto, kto je vo forme, a negatívne, keď sme v spoločnosti pesimistov," vysvetľuje lekárka a nutričná poradkyňa Nina Cohenová-Koubiová.

Dýchajte. Zhlboka sa nadýchnite a sústreďte sa, to vám umožní nevybuchnúť v krízovej  situácii. Hlboké dýchanie zmierni váš stres. Pýtajte sa sami seba, aký význam bude mať problém, ktorý vás teraz sužuje, za päť rokov. To je dobrý spôsob, ako si uvedomiť, že to nie je tak dôležité. Naše mobilné telefóny si vyžadujú naši stálu pozornosť a ponechávajú nám len málo príležitostí, ako sa odpojiť a nabiť batérie. Vyčleňte si v byte miestnosť, v ktorej budete mobil používať. Večer ho odložte v predsieni a nedotknite sa ho až do ďalšieho rána.

 

Čítajte ďalej